Новини

Суперкар з України: як виглядала найекстремальніша “Таврія” для перегонів (фото)

НАМІ-0290 — це найбільш радикальна версія відомої української “Таврії”, обладнана двигуном потужністю 121 к.с. ЗАЗ-1102 “Таврія”, наступник задньомоторних “Запорожців”, відрізняється передньопривідною конструкцією, що стало значним нововведенням. Хоча цю модель ніколи не сприймали як спортивну, на її основі був розроблений справжній гоночний автомобіль.

Команада Avtomob поділиться історією про унікальну версію НАМІ-0290, що стала спортивною модифікацією легендарної “Таврії”.

Історія моделі та дизайн

ЗАЗ-1102 “Таврія” випускалася з 1987 до 2007 року як компактний хетчбек із невеликими двигунами. На її базі було створено чимало тюнінг-проєктів, але один із них міг стати унікальною заводською модифікацією.

Модель НАМІ-0290 розроблялася в кінці 1980-х для участі в ралі-рейді “Дакар”, тому автомобіль зазнав значних змін. Інженери брали за приклад ралійні боліди 1980-х років, зокрема Peugeot 205 T16 і Lancia Delta S4, що позначилося на дизайні авто.

Читайте також: В мережі показали унікальний український спорткар на базі “Запорожця”

Передня частина отримала чотири круглі фари та кілька повітрозабірників, а також нові бампер і капот. Задня частина відзначилася стандартними ліхтарями й великим антикрилом, а двигун був перенесений назад, що спричинило появу бічних повітрозабірників для охолодження.

Від оригінальної “Таврії” залишили лише середню частину кузова та лобове скло, а шасі було спроєктовано заново. Авто пофарбували в яскравий помаранчевий колір, через що його прозвали “Апельсин”.

Характеристики та доля проєкту

НАМІ-0290 був оснащений 1,6-літровим двигуном від ВАЗ-2106 з турбонаддувом, що забезпечувало потужність у 121 кінську силу.

Механічна коробка передач походила від ВАЗ-2108, а деякі компоненти підвіски були запозичені з “Ниви”.

Максимальна швидкість прототипу становила 153 км/год, що не є високим показником для звичайних авто, але ця модель була спеціально розроблена для пересування піщаними дюнами.

НАМІ-0290 пройшов кілька тестових випробувань, але до участі у відомому ралі-рейді так і не дійшов.

Проєкт був зупинений через брак фінансування, оскільки створення такої машини вимагало значних витрат.