Військпром

Гордість харківських розробників: Міноборони кодифіковало бронемашину Oncilla-Shturm (фото)

Ще один бронетранспортер українського виробництва отримав дозвіл на використання у Збройних Силах та доступ до фінансування з державного бюджету. Міністерство оборони України офіційно кодифікувало бронемашину Oncilla-Shturm, пише Avtomob.

У повідомленні відомства зазначено, що бронеавтомобіль призначений для трьох членів екіпажу (ймовірно, водія, командира та стрільця) і шести десантників.

Автомобіль обладнаний автоматичною трансмісією та потужним турбодизельним двигуном, що забезпечує йому відмінну маневреність і високі швидкісні показники. Запас пального дозволяє долати відстань понад 700 кілометрів без дозаправки.

Читайте також: Іспанська альтернатива HMMWV: бронетранспортер допомагає українським мінометникам вдосконалювати навички на полігоні (фото)

Повідомлення містить лише основну інформацію про цю машину без деталей, але з попередніх публікацій відомо, що броньовані автомобілі Oncilla, які виробляє польська компанія Mista, насправді розроблені українськими конструкторами. Цю машину створило Харківське конструкторське бюро машинобудування ім. О. О. Морозова (ХКБМ).

На початку року ця машина вперше стала відомою широкій аудиторії. У січні польська сторона передала українським захисникам броньовані автомобілі Oncilla, які зовнішньо нагадують українські бронетранспортери “Дозор-Б”. Як з’ясувалося пізніше, це не випадковість, адже Oncilla є повністю українською розробкою.

Варто зазначити, що перші поставки цих машин відбулися ще до початку війни. Їх розглядали як перспективну заміну радянським чотиривісним БТР-80 та їхнім численним модифікаціям. Ці броньовики зарекомендували себе як надійна техніка в підрозділах ЗСУ, Нацгвардії та Прикордонної служби.

Бронезахист машини, доповнений зовнішньою пасивною бронею (NATO Stanag 4569), забезпечує надійний захист екіпажу та десанту від куль калібру 7,62 мм, а також від уламків мін і снарядів. У конструкції передбачена подвійна протимінна підлога. Для зручності в будь-яку погоду встановлено систему кондиціонування та опалення (NATO AECTP – 230), яка гарантує комфорт у спеку та холод.

Бронетранспортер доступний у кількох варіантах модифікації. Незалежно від виконання, його силова установка залишається стабільною: машина оснащується двигунами KM Deutz BF 4M 1013FC потужністю 190,5 к.с. або Iveco NEF 4 ENTC з потужністю 209,5 к.с., що працюють у парі з автоматичними трансмісіями.

На асфальтованій дорозі броньовик здатен розганятися до 120 км/год. На бездоріжжі швидкість може зменшитися вдвічі або більше, залежно від рельєфу та погодних умов. Запас ходу становить до 700 кілометрів, а за сприятливих дорожніх умов може бути навіть більшим.