Експерти попереджають: чому викручування керма до упору може дуже дорого коштувати
У вузьких дворах, на парковках або під час складних маневрів може здатися розумним повертати кермо до кінця, щоб легко втиснутися в обмежений простір. Здається, що це зручно, швидко й безпечно. Проте насправді ця звичка поступово призводить до пошкодження важливих деталей автомобіля, навіть якщо зовні все виглядає в порядку, пише Автотема.
Коли кермо утримується в крайньому положенні, навантаження на систему кермового управління різко збільшується. Якщо в автомобілі є гідропідсилювач, тиск у системі може зрости в два-три рази, що призводить до перегріву рідини та передчасного зносу насоса. Якщо ж у вас електропідсилювач, то мотор працює на межі своїх можливостей, що з часом може викликати перегрів, збій у роботі або поломку блоку управління.
Ще більш небезпечним є випадок, коли це трапляється на холодному двигуні. В такому режимі рідина не встигає швидко прогрітися, і поки вона ще занадто густа, деталі працюють майже без змащення. Це призводить до надмірного тертя, що прискорює зношення і може викликати протікання та пошкодження сальників.
Читайте також: Весняний техогляд: як своєчасна заміна гальмівної рідини допоможе уникнути ДТП
Проблема полягає не тільки в підсилювачі. Коли кермо повернуто до кінця, додаткове навантаження лягає на шарніри рівних кутових швидкостей. У крайніх положеннях ці елементи працюють під максимальним навантаженням, що поступово руйнує захисні гумові пильовики. Вони тріскаються і втрачають свою герметичність, через що всередину потрапляють пил, волога і бруд. Це прискорює зношення шарніра, виникає характерний хрускіт, а згодом виникає потреба в заміні, що може обійтися водієві в значну суму.
Не обійдена проблемою й гума. Коли колеса знаходяться в крайній позиції, бокова частина протектора активно стикається з асфальтом. Це призводить до виникнення локальних перегрівів, і гума зношується нерівномірно, що негативно впливає на її зчеплення з дорогою. Якщо після паркування ви помічаєте чорні сліди на асфальті, це вже є ознакою перевантаження шин. А на великих швидкостях така зношена шина може не витримати навантаження і вибухнути.
Правильна звичка, яку рекомендують досвідчені водії, — не тримати кермо в крайньому положенні. Якщо здається, що треба ще трохи повернути колеса, краще зробити це під час руху, навіть повільного. Рух допомагає знизити навантаження на механізми і зменшує ризик пошкоджень. Найкраще, коли після повороту керма ви трохи повертаєте його назад, залишаючи невеликий зазор — це допомагає зменшити тиск на систему.
Звичка «крутити до упору» не є ознакою досвіду, а шляхом до передчасних поломок. Машина не ламається одразу, але кожне таке зусилля залишає свій відбиток. І з часом ці відбитки обертаються значними витратами на ремонт. Якщо ви хочете, щоб ваш автомобіль служив довго і без проблем, вчіться доглядати за ним із розумінням, а не з силою.