Чому після 80 тис. км пробігу авто масово продають: відповідь експерта
Щойно одометр наближається до позначки 100 000 км, у водіїв немов вмикається внутрішній сигнал: потрібно швидко продавати автомобіль, щоб уникнути можливих проблем. Це неписане правило давно стало звичкою серед автолюбителів, але його походження залишається загадковим, пише Avtomob.
Експерт пояснив, чому сучасні машини краще продавати, поки вони ще знаходяться на гарантії. Багато хто вважає, що після рубежу у 100 тисяч автомобіль швидко втрачає надійність і ось-ось перетвориться на купу металобрухту. У цьому є певна логіка, але ситуація складніша, ніж здається. Справа в тому, що автовиробники часто планують масштабне технічне обслуговування саме на цей пробіг: заміну ременя ГРМ, рідин в автоматичній коробці передач та інших важливих компонентів.
Читайте також: Електромобілі, ціни, новинки: яким стане ринок авто в Україні у 2025 році
Офіційні автосервіси відомі високими цінами, і це часто спонукає власників задуматися про продаж автомобіля, щойно на горизонті з’являється перспектива дорогого технічного обслуговування. Адже навіщо витрачати значні кошти, якщо можна позбутися машини до появи неприємних сюрпризів? До того ж маркетингові стратегії автовиробників лише підкріплюють таке рішення: гарантія на 3 роки або 100 000 км ніби натякає, що після цього почнуться проблеми. Тому багато водіїв прагнуть продати свій автомобіль, коли одометр підходить до цієї «критичної» межі.
Автовиробники ще на етапі проєктування часто закладають так зване «запрограмоване старіння». Це означає, що автомобіль працюватиме без серйозних проблем протягом гарантійного терміну. Однак після досягнення певного пробігу можуть почати виходити з ладу двигун або коробка передач, що змушує власника замислитися про покупку нової машини. До того ж варто звернути увагу, що офіційна гарантія часто не покриває вузли, які мають великий ризик поломки вже на 30–50 тисячах кілометрів, наприклад, деталі підвіски.
Сучасні автомобілі з малолітражними двигунами, варіаторними або роботизованими трансмісіями нерідко не витримують пробігу до 100 000 км. Саме тому для багатьох моделей критичну межу краще знизити до 80 000 км, аби мінімізувати ризик витрат на дорогий ремонт.